Fremme over Biscaya!!

Vi dro fra en havn rett utenfor Dublin tirsdag morgen kl 7 og kom frem til La Coruna i går morges, lørdag kl 4, eller lokal tid kl 5. Altså i underkant av 4 døgn. Jippi! Jeg er så stolt av oss alle!! Vi har tilbakelagt 640 nautiske mil, noe som tilsvarer en hel seilesesong i Norge. 😄😅

Over Biscaya hadde vi vaktordning hvor alle var tre timer på og 5 timer av. Den ene av de tre timene var man alene. Dette for at man skulle kunne sove litt lenger enn de 4 timene av, vi hadde over Nordsjøen. 

Vi hadde bra med vind så og si hele veien. Vi motra kun noen timer midt på dagen torsdag. Fredag morgen begynte det å blåse noe innmari opp og giga bølger rett fra sida. Vi hadde hatt store bølger de første to dagene, men disse var større enn jeg noen gang hadde seilt i! Jeg fikk en breakdown og vi gjorde om på skiftordnigen så vi var to stk tre timer på og tre timer av. Det var jo uansett ikke så mange timene til vi var fremme, så det fungerte greit. Thomas og Hanne mestret Marlene fenomenalt godt. De store bølgene varte i omtrent 7 timer og så ble det roligere og roligere jo nærmere land vi kom. De siste timene motra vi inn til La Coruna  i null vind og null bølger.

Vi er så utrolig glad for at Thomas og Hanne ville bli med oss over Biscaya. Det var den etappen jeg frykta mest og det skjønner jeg jo nå! Men med et så rutinert og erfarent mannskap gikk det jo kjempefint.

Nå skjønner jeg at jeg kan stole mer på Marlene enn meg selv, og det må jeg ta med meg videre til neste langseilas. Ho seiler støtt og retter seg opp selv ved giga bølger.

Hanne som rorkvinne

Hanne som rorkvinne


Thomas lagde mat i alle slags bølger. Her lager han pasta bolognese

Nå skal vi chille den maks i Spania og vi skal gjøre «hele» 150 nautiske mil ned til Vigo på 2 uker  😉

Legg igjen en kommentar